Noi,Oamenii…

image

     Imi amintesc si acum de luptele mele interioare ,pe schimbarile pe care le faceam,din dorința generală de a apartine de un intreg acceptat de social.De cate ori nu ai privit un lucru,un gest,o situatie,prin prisma preferintelor cercului social din care faci parte?Si mie mi se intampla uneori.
      Cred ca libertățile pe care ni le ingaduim,sunt ingradite de noi de la inceput,cu bună știință.Nu noi  oamenii,ne punem piedici,ci noi indivizii,in goana de a nu fi lasați pe afara.
       Imi doresc să privesc un apus de soare sau o rochie ,un om frumos sau o bătrânică carismatică,prin ochii mei ,nu prin nuantele celorlati.Nuante impuse de o societate conservatoare ,rănită iremediabil de anii unui comunism cenusiu ,în care viața era trasă la indigo ,aceeasi a mii de suflete.
   Unde viața ni se opreste si unde incepe cea a celor din jurul nostru?Firesc,se impletesc la o cotitură,se ciocnesc sau se sifoneaza ca o stofă proastă,iremediabil.
      Imi spuneam adesea,in vremurile trecute ,că sufletul îl schimbă doar liberul arbitru al celui ce-l poartă ,dar apoi am constatat că e doar o sumă a lucrurilor din viața noastră.A plâns cu noi la fiecare bubă din genunchi in copilărie ,apoi la fiecare romanță eșuată in adolescență,iar acum ne șterge lacrimile in viața asumata de adult la care am visat ani intregi sub patură,după certuri-monstru cu părinții.
    Cred că ne asumăm cu adevărat viețile doar in momentul în care ,după ce ne spunem de mii de ori “nu mai pot..” ,cădem la podea si plângem până ne plictisim pisica.
Apoi ne ridicăm si lăsăm timpul să treacă si ne gândim la următoarea dată când o să plângem cu obrazul  lipit de podeaua rece ,iar mai apoi,cand atingem punctul culminant si plângem până la epuizare ,ochii ne cad in locul in care podeaua si peretele se întâlnesc si constatăm că vopseaua e dată cam prost.Si renunțăm.
    Chiar dacă esti tânăr si nu știi care e drumul tău încă,nu stagna.Mergi înainte si admiră priveliștea pentru ca lucrurile bune li se întâmplă oamenilor care așteaptă.

Leave a Reply

